Sekret sukcesu wielkich firm, które dzisiaj są warte miliony, wcale nie polega na innowacyjności. Gdyby bowiem przejrzeć historie rozwoju największych spółek, łatwo można dojść do wniosku, że zawsze za takimi osiągnięciami stoją ludzie. Zgrany zespół, który sobie ufa i wspólnie dąży do wyznaczonych celów jest bezcenny. Każdy menadżer chce mieć takich pracowników.

Artykuł powstał przy współpracy z serwisem Pazola.com

Dlatego właśnie przedsiębiorcy nie szczędzą pieniędzy na wyjazdy firmowe, których celem jest integracja zatrudnionych w tej samej firmie osób. Trzeba jednak wiedzieć, jak zaplanować wyjazd, by rzeczywiście przełożył się na lepsze wyniki sprzedażowe, a nie był tylko kolejną liczbą w podsumowaniu miesięcznych wydatków firmowych.

Jak przekonać pracowników do szkoleń podczas wycieczki?

Jeśli jako menadżer masz za sobą organizację kilku wyjazdów firmowych, na pewno znasz reakcję pracowników na informację, że podczas wycieczki będą się odbywały szkolenia podnoszące ich kompetencje jako sprzedawców czy informujące o nowościach branżowych.

Automatycznie znika zapał i pojawia się zarzewie buntu. Wszyscy nagle chcą spędzić czas ze swoimi rodzinami, zamiast siedzieć przez cały dzień w sali szkoleniowej. Tym sposobem nie podniesiesz poziomu motywacji zespołu.

Kluczem do sukcesu jest organizacja szkoleń, które mają jak najmniej wspólnego z wykładami. Kilkugodzinne prelekcje wspomagane kolorową prezentacją są dobrze znane wszystkim pracownikom i kojarzone z czymś niezwykle nudnym. Poziom koncentracji podczas takich szkoleń jest strasznie niski. Przełomem są nowe standardy szkoleniowe opracowane przez firmy zajmujące się organizacją nowoczesnych wyjazdów firmowych.

Plan warsztatów opracowywany jest ze specjalistą od danej branży, jednak robi się to w taki sposób, by jak najbardziej zaktywizować uczestników. Coraz częściej specjaliści do spraw marketingu uczą ustawiania kampanii reklamowych na piaszczystej plaży, eksperci od sprzedaży przekazują swoją wiedzę w praktyce, organizując ćwiczenia “na żywym organizmie”, a trenerzy coachingu motywują zespół przez zabawne ćwiczenia na świeżym powietrzu, przy których czas mija ze zdwojoną prędkością.

Przede wszystkim wycieczka, dopiero później firma

Wyjazd integracyjny jest udany, gdy pracownicy wracają z niego pełni energii i z mnóstwem pięknych wspomnień. Jeśli chcesz zaplanować efektywną wycieczkę, zacznij myśleć jak o organizacji własnych wakacji, a dopiero później skup się na sprawach biznesowych.

Zacznij od wybrania ciekawego miejsca, w którym chciałbyś spędzić rodzinne wakacje. Grecja wydaje się ciekawym rozwiązaniem, bo oferuje piękne widoki, możliwość relaksu na plaży i jest przystępna pod względem cenowym. Wyjazd do Grecji na przykład, zostanie też odebrany ze znacznie większym entuzjazmem, niż szkolenie sprzedażowe odbywające się wieczorem z dodatkową atrakcją w postaci czterogodzinnej podróży zatłoczonym pociągiem do Warszawy.

Pamiętaj, że nadrzędnym celem wyjazdu jest integracja. Nie da się jej osiągnąć inaczej, jak przez rozmowę i wspólne spędzanie czasu. Osoby przebywające w jednym biurze zajęte są swoimi obowiązkami, więc między nimi nie tworzy się żadna specjalna więź. Jest to relacja czysto zawodowa. Wyjazdy firmowe pozwalają zawiązać bliższe znajomości, które przełożą się na wzrost wzajemnego zaufania i efektywniejszą współpracę.

Przestań grać rolę menadżera

W pracy wcielasz się w rolę kierownika, bo inaczej nie mogłoby być mowy o dyscyplinie. Jednak na wyjeździe integracyjnym porzuć tę maskę i bądź po prostu sobą. Niech pracownicy zobaczą w Tobie człowieka równego sobie, z którym mogą swobodnie porozmawiać i zwrócić się z różnymi problemami.

To zaowocuje bardziej sumiennym wypełnianiem obowiązków w przyszłości, bo podwładni zrozumieją, że napięty grafik nie jest Twoim wymysłem, lecz wynika z czynników zupełnie od Ciebie niezależnych.

Wreszcie przechodzimy do ostatniej i najważniejszej zasady wyjazdów integracyjnych. Po prostu wrzuć na luz. To przede wszystkim czas odpoczynku. Pozwól, by doświadczone biuro turystyczne zajęło się organizacją wyjazdu do Grecji, planowaniem noclegów i atrakcji.

Wynajmij trenera, który sam przygotuje kreatywny i ciekawy program, przekazując jednocześnie umiejętności przydatne dla Twoich pracowników. Zamiast się stresować, naładuj baterie i wróć z całym zespołem wypoczęty, by uderzyć w konkurencję ze zdwojoną siłą.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ